Online marketing vs. offline marketing
Steeds meer bedrijven zien de voordelen van online marketing ten opzichte van offline marketing. Wij delen graag de belangrijkste voordelen die onze klanten ervaren door de inzet van online marketing.
Voordelen online marketing
1) De online markt blijft groeien; Inmiddels weten we allemaal dat veel mensen zich online oriënteren, een voorkeur voor een merk/bedrijf ontwikkelen en dat het aantal online aankopen blijft toenemen. Zorg dat klanten je online weten te vinden!
2) Toon gerichte advertenties aan jouw doelgroep; Online adverteren biedt je de mogelijkheid om personen te targeten met specifieke interesses, hierdoor bereik je personen die écht geïnteresseerd zijn in jouw producten en/of diensten.
3) Meetbaar succes; Een groot voordeel van online marketing ten opzichte van de traditionele vormen van marketing is de meetbaarheid van het resultaat. We kunnen meten aan hoeveel personen de advertentie is getoond en hoeveel personen hiervan op de advertentie hebben geklikt. Via online marketing tools zoals Google Analytics wordt bijgehouden hoe lang bezoekers op de website blijven en of ze overgaan tot de gewenste acties (conversies).
4) Bereik de doelgroep in verschillende fases in het koopproces; met offline marketing zoals folders, billboards bij de snelweg of een beursstand bereik je vooral personen aan het begin van de customer journey. Deze personen zijn niet gericht op zoek. Met online marketing bereiken we jouw doelgroep zowel aan het begin van de customer journey middels YouTube advertenties, Google Ads banner campagnes of social media advertenties maar ook in de beslissingsfase van de customer journey zodra in Google of Bing wordt gezocht met gerichte zoekopdrachten.
5) Online adverteren is over het algemeen goedkoper dan offline adverteren; je kunt online adverteren met ieder gewenst budget. Het budget kan ook tussentijds aangepast worden.
Durf jij de stap naar online marketing te zetten?
Nog niet alle bedrijven durven de stap te zetten om een groter deel van hun marketingbudget in te zetten voor online marketing en minder te besteden aan offline marketing.
Speelt dit ook bij jouw bedrijf?
Wij begrijpen dat verandering spannend is, vooral als je nog weinig ervaring hebt met online marketing of niet helemaal op de hoogte bent van de mogelijkheden.
Het is dan verleidelijk om te denken ‘’Vorig jaar hebben we ook vooral in offline marketing geïnvesteerd, dat ging prima dus waarom zouden we dat veranderen’’.
We weten allemaal dat verandering zo nu en dan nodig is om te blijven groeien.
Ben je benieuwd wat online marketing voor de groei van jouw bedrijf kan betekenen?
Wij komen graag met je in contact om de mogelijkheden van online marketing te bespreken. Dan bekijken we samen hoe we online marketing stap voor stap kunnen inzetten voor (de groei van) jouw bedrijf!
Wil je nu alvast meer weten over de online marketing diensten waar we jou mee kunnen helpen? Bekijk onze specialisaties.

