Om jou een goed beeld te geven van onze online marketing aanpak leren we je graag eerst meer over de customer journey. De customer journey is een hulpmiddel waarbij we nadenken over interactiemomenten tussen jouw bedrijf en de doelgroep, ook wel de online touchpoints genoemd. Deze touchpoints variëren van het zien van een banner op een website, het liken van een advertentie op Facebook, het klikken op een tekstadvertentie in Google tot het aanvragen van een offerte op de website. Afhankelijk van de fase in de klantreis: triggerfase, oriëntatiefase, beslissingsfase en loyaliteitsfase, zijn andere online touchpoints (campagnes) nodig om de doelgroep te bereiken.
Je vraagt je nu misschien af welke campagnes voor jouw bedrijf interessant zijn?
Op welke fases en dus touchpoints in de klantreis we onze marketingactiviteiten richten hangt af van jullie bedrijfsdoelstellingen. Wil je een nieuw product bij een zo groot mogelijke doelgroep onder de aandacht brengen, dan zijn banner- of videocampagnes ideaal. Wil je de verkoop van een specifiek product stimuleren dan is het advies om o.a. Google Shopping campagnes in te zetten. Op deze manier helpt een customer journey jou te begrijpen welke mix van online campagnes jouw bedrijf helpt groeien!
Behalve dat een customer journey inzicht geeft in de mix van online campagnes die jouw bedrijf helpt groeien, zijn er diverse andere redenen waarom de customer journey een belangrijk onderdeel is van onze werkwijze. Het symbool, de “infinite / endless” loop, van de customer journey maakt dan ook onderdeel uit van het logo van LOOP Online.
Aan het begin van onze samenwerking leren wij graag meer over jouw doelgroep(en). Iedere doelgroep kan namelijk andere (potentiële) interactiemomenten hebben en daarmee een andere customer journey. We stellen vragen als:
We horen graag meer over jullie bedrijf, het aanbod en wat jullie de doelgroep te bieden hebben. Zoals aangegeven hebben consumenten veel keuze en ligt de concurrentie op de loer. Het is dus belangrijk dat we niet alleen jullie doelgroep weten te bereiken in de juiste fase van de customer journey, met de juiste campagnes maar ook met de juiste boodschap.
De boodschap die we communiceren via online campagnes moet aansluiten aan de behoefte van de klant. Op deze manier verbinden we jouw bedrijf aan potentiële klanten!
Door in de samenwerking met onze klanten kritische vragen te stellen krijgen zowel onze klanten als wij nieuwe inzichten en ideeën die jullie bedrijf helpt groeien. Spelen jullie op de juiste manier in op een pain van de doelgroep? Nee, dan is dat een kans! Spelen jullie in op een pain van de doelgroep die er eigenlijk niet is? Dan bied je de doelgroep iets waar ze eigenlijk geen behoefte aan hebben. Dit is hét moment om daar iets aan te gaan doen en wij helpen je daar graag bij!