MOTORbeurs - LOOP Online

MOTORbeurs Utrecht

MOTORbeurs Utrecht

Volgens traditie vond de MOTORbeurs Utrecht plaats aan het begin van het “motorseizoen” in februari.
Omdat we de online marketing voor meerdere bedrijven in de motorbranche verzorgen hebben we zelf ook de MOTORbeurs Utrecht bezocht. Ons doel was om de laatste trends & ontwikkelingen te zien in de motorbranche.
Daarnaast is het natuurlijk ook een leuke beurs waar veel spectaculaire demonstraties te zien zijn.

Offline marketing motorbranche

De MOTORbeurs Utrecht is met name een voorbeeld van offline marketing al promoten ze het event natuurlijk wel online. Dit laatste doen ze met name om te zorgen voor voldoende bezoekers, dit is immers belangrijk om het ook interessant genoeg voor de exposanten te laten zijn.

Het leuke van de MOTORbeurs Utrecht is dat je er een zeer divers publiek ziet rondlopen, van jong tot oud. In Nederland hebben 1,5 miljoen mensen hun motorrijbewijs maar er zijn ongeveer slechts 700.000 motoren geregistreerd.
Er is veel interesse in motoren in Nederland maar niet iedereen die je op de beurs ziet lopen heeft een motor of is van plan er 1 te kopen.

Toch is het een mooie gelegenheid voor bezoekers om een rondje te rijden op de motor van hun dromen door een proefrit te maken bij de aanwezige motormerken.
Of om gewoon eens even te gaan zitten op de motoren die ze overwegen te gaan kopen komen seizoen. Op deze beurs loop je gemakkelijk van de stand van het ene merk naar het andere merk waardoor je een goede eerste indruk krijgt van de zithouding.

Ben je in de markt voor het aanschaffen van motornavigatie dan kan je bij diverse specialisten horen welk motornavigatiesysteem past bij jouw manier van motorrijden. Ook kan je je meteen laten informeren over de vele mogelijkheden om bagage op de motor mee te nemen en welke motorbestemmingen je echt eens dient te bezoeken.

Online marketing motorbranche

Zelf focussen wij ons juist op “online” marketing en zetten dit ook met succes in voor bedrijven in de motorbranche. Er zijn diverse mogelijkheden van online marketing voor motordealers tot aan online marketing voor motormerken.

Promoten van proefritten op motoren
Door middel van Facebook campagnes en Instagram campagnes promoten we motor proefritten bij motordealers. Hierdoor weet de doelgroep dat er laagdrempelig 1 of 2 motoren te ervaren zijn bij hun in de buurt. Dit is de perfecte manier om in contact te komen met potentiële klanten als motorzaak.

Lokale doelgroep inspireren de motoren showroom te bezoeken
Dit is zeer effectief doordat we enerzijds motorliefhebbers targeten in combinatie met de locatie rondom de motordealer. Hierdoor sluit de Facebook advertentie of Instagram advertentie erg goed aan en is de kans groot dat ze besluiten deze motorzaak eens te bezoeken.

Bekendheid genereren voor nieuwe motoren & acties
Als motormerk of motordealer wil je de doelgroep effectief bereiken om zo nieuwe motoren of speciale kortingsacties onder de aandacht te brengen.
Hiervoor kunnen we naast social media campagnes ook Google Ads display banner inzetten. Hiermee triggeren we de doelgroep met een opvallende banner terwijl ze diverse websites en YouTube bezoeken.

Ons bezoek aan MOTORbeurs Utrecht was geslaagd en we hebben dit event alweer in de agenda gezet voor volgend jaar.

Ben je ook actief in de motorbranche en op zoek naar een betrokken online marketingbureau?
Pak dan de kopstart en neem contact met ons op!

Wil jij weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?​

Effectief online adverteren