Online marketing vraagstukken corporate organisaties

De online vraagstukken van corporate organisaties hebben enerzijds betrekking op de grote diversiteit in doelgroepen die ze hebben. Anderzijds zijn er uitdagingen op het gebied van recruitment, het creëren van intern draagvlak op het gebied van online marketing en internationale uitdagingen waar ze mee te maken hebben. 
Graag geven we jou een goed beeld van de online marketing vraagstukken waar wij corporate organisaties mee helpen en waar we ook jullie organisatie bij kunnen helpen.
Wil je na het lezen van de vraagstukken meer weten over deze of andere vraagstukken? Neem dan contact op met onze online marketing specialisten.

– Recruitment:
‘’Wij zijn als (zorg)organisatie op zoek naar nieuwe medewerkers voor diverse functies. Het is een uitdaging om de juiste medewerkers te vinden. Kan de inzet van online campagnes ons helpen bij het invullen van deze openstaande vacatures?’’

Lees ook onze blog over de inzet van online campagnes voor het vinden van nieuwe zorgmedewerkers.

– Complexe doelgroepen met verschillende behoeften:
‘’Er zijn meerdere doelgroepen die we willen bereiken. We merken dat we nu vooral bekend zijn bij een bepaalde doelgroep maar dat we andere belangrijke doelgroepen nog niet bereiken. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we alle doelgroepen bereiken die we willen bereiken?’’

– Zichtbaarheid in diverse landen:
‘’Onze organisatie is actief in diverse landen. In bepaalde landen zijn we minder goed zichtbaar, kunnen jullie ons helpen om internationaal beter zichtbaar te zijn?’’

– Hoge kosten per conversie in sommige landen:
‘’In sommige landen waar we adverteren hebben we te maken met hogere kosten per conversie. Komt dit omdat we daar meer concurrentie hebben of zijn onze campagnes niet goed ingericht voor deze landen?’’

– Internationale en lokale campagnes:

‘’De online marketing voor alle landen wordt opgepakt vanuit ons hoofdkantoor, dat niet gevestigd is in Nederland. We twijfelen of we met deze aanpak de Nederlandse doelgroep optimaal bereiken, of we voldoende rekening houden met eventuele verschillen in de doelgroepen per land.’’

– Consistentie in merkidentiteit:
‘’We zijn internationaal actief. Ieder land is verantwoordelijk voor de eigen online marketing activiteiten. We merken daarbij dat sommige landen achterblijven op het gebied van online marketing en er weinig consistentie zit in onze merkidentiteit over de verschillende landen/markten.’’

– Weinig intern draagvlak:
‘’Er is intern weinig draagvlak om meer te investeren in online marketing. We zouden graag meer te weten komen over de mogelijkheden van online marketing voor onze organisatie zodat we deze input kunnen gebruiken om intern meer draagvlak te creëren en daarmee meer budget voor online marketing beschikbaar te krijgen.’’

– Aanvulling op ons marketingteam:
‘’We hebben een marketingafdeling die voor onze organisatie online campagnes beheren. Op dit moment is er niet voldoende tijd en kennis om alles uit de online campagnes te halen. We willen echter niet alles uitbesteden. Het is belangrijk dat we ook een deel van de campagnes intern oppakken en deze kennis waarborgen binnen onze organisatie. Is een samenwerking hierin met jullie mogelijk?’’

Wil je meer weten over ons en waar wij in geloven?

Online marketing voor corporate organisaties